Egyenesen a tartalomba

Oktatóikérdőív2

Ön jogosult az alábbi felmérés kitöltésére. A felmérés részletei a következőek:

Debreceni Egyetem

 

Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ

 

Tisztelt Kollégák! 


A nemzetközi kutatások szerint a felsőoktatási intézmények sikere elsősorban az oktatóknak köszönhető. Ahhoz hogy az intézmények jobban tudják támogatni az oktatóikat, fontos megismerni az oktatók jóllétének, munkakörülményeinek és eredményességének jellemzőit, hátterét. Kérdőívünkben hat ország (Magyarország, Szlovákia, Ukrajna, Szerbia, Románia és Kenya) felsőoktatásában dolgozó oktatók válaszai segítségével szeretnénk feltárni ezeket a problémaköröket. Nagyon fontosak számunkra az Önök válaszai, hiszen tapasztalataik nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy reális képet alkothassunk a felsőoktatók helyzetéről, munkájáról.  A válaszadás anonim és önkéntes! A kutatás megfelel a tudományetikai követelményeknek, s engedélyezett a Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Programjának Etikai Bizottsága által. Az anonim, nem beazonosítható adatokat szigorúan bizalmasan kezeljük, azt harmadik fél számára nem adjuk át, a válaszokat csak statisztikai elemzésekre használjuk fel. Válaszaikat és segítségüket nagyon köszönjük!   
 


A Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD-H) kutatói   

1.Nyilatkozat

2.Oktatói munka jellemzői

Mennyire tartja feladatának az alábbi tevékenységeket?   

3.Oktatói eredményesség, stressz- és erőforrások

Kérjük, jelölje a megfelelő számértéket: Az elmúlt négy évben...

 

A következő kérdésekben az oktatói munkához kapcsolódó nehézségeket és erőforrásokat szeretnénk feltérképezni. 

Kérjük, értékelje, hogy mennyire jellemzik oktatói munkáját az alábbi állítások? 

A továbbiakban arra a szervezeti szintre vonatkozóan fogalmazunk meg állításokat, ami leginkább meghatározza oktatói munkáját (tanszék, intézet, kar, vagy akár egész intézmény) 

Mennyire ért egyet az alábbi állításokkal?  

Milyen gyakran fordultak elő Önnel oktatói munkája során az alábbi esetek? Kérjük, az intézményi vezetőkre és kollégákra gondoljon!

A következő állításokkal a munka-magánélet egyensúlyára vonatkozóan teszünk fel kérdéseket.  Mennyire ért egyet az alábbi állításokkal?

4.Felsőoktatás-pedagógiai kérdések

Most a hallgatókkal kapcsolatos tapasztalatairól érdeklődünk. Milyen gyakran fordult elő az elmúlt szorgalmi időszakban, hogy...

Most az oktatókollégákkal kapcsolatos tapasztalatairól érdeklődünk. Milyen gyakran fordult elő az elmúlt szorgalmi időszakban, hogy….   

A következő kérdések a tanításhoz kapcsolódó munkájára fókuszálnak. Kérem, értékelje az állításokat, aszerint, hogy mennyire jellemző az Ön oktató munkájára!

Mennyire jellemző Önre, hogy részt vesz az alábbi tevékenységekben?

Oktat-e hallgatót a következő kiemelt figyelmet igénylő hallgatói csoportokhoz tartozók közül?

Támogatja-e az intézmény az oktatókat a fenti kiemelt figyelmet igénylő hallgatók oktatásában a következő lehetőségek biztosításával?

Helyesnek tartja-e alkalmazni a következőket a fenti kiemelt figyelmet igénylő hallgatók oktatása során? 

Milyen gyakran használ digitális eszközöket (pl. tablet, mobiltelefon, laptop, projektor, interaktív tábla) jelenléti oktatás közben?   

5.Oktatók jólléte és egészsége

A következő kérdésekkel az oktatók jóllétét és egészségét térképezzük fel. Gondoljon az elmúlt pár hétre! Milyen gyakran érezte magát...

Milyen gyakran érzi az alábbiakat a munkája során?

 

Milyen gyakran végzett testmozgást az elmúlt 7 napban? 
Csak azokat a testmozgásokat tüntesse fel, amelyek legalább 10 percig tartottak. Intenzívnek az olyan testmozgásokat nevezzük, amik jelentősen fokozzák a lihegést, növelik a pulzusszámot, amiktől fél-egy óra alatt elfárad (ha nem szokott hozzá az évek során).

Az elmúlt hét napban hány napon végzett intenzív fizikai mozgást (nagy súlyok emelése, ásás, kocogás-futás, izzasztó kerékpározás)?

Az elmúlt hét napban hány napon végzett mérsékelt erősségű testmozgást (pl. séta)?

Mennyi időt töltött gyaloglással az elmúlt 7 nap során? Ide sorolható a háztartásban járkálás, gyalogos közlekedés, kirándulás és minden gyaloglás, ami legalább 10 percig tartott.

Naponta mennyi időt ült az elmúlt 7 napban?

Milyen gyakran fordult elő az elmúlt egy évben, hogy…   

Kérjük jelölje a skálán, mennyire ért egyet az egyes kijelentésekkel!

6.Intézményi kultúra és mobilitás

A következő kérdésekkel az intézményi kultúrára kérdezünk rá. Arra az intézményi szintre gondoljon, ami leginkább meghatározza a munkavégzését (tanszék, intézet, kar vagy akár maga az egész intézmény)!

Mennyiben motiválták az alábbi tényezők, amikor oktatói / kutatói mobilitásra jelentkezett?   

7.Kultúrafogyasztási szokások

A következő kérdések a kulturális fogyasztás jellemzőit vizsgálják. Az utóbbi egy évben hány alkalommal volt …?   

Mi az a legfőbb indok, amiért az utóbbi egy évben Ön nem volt vagy nem volt gyakrabban a felsorolt kulturális programokon (akár jelenléti formában, akár online).   

Mennyire ért egyet az alábbi állításokkal?   

8.Szociokulturális és demográfiai háttér

Amennyiben van, hány gyermeke van a különböző korcsoportokban?   

Köszönjük szépen a válaszadást!