Tisztelt Kollégák! 


A nemzetközi kutatások szerint a felsőoktatási intézmények sikere elsősorban az oktatóknak köszönhető. Ahhoz hogy az intézmények jobban tudják támogatni az oktatóikat, fontos megismerni az oktatók jóllétének, munkakörülményeinek és eredményességének jellemzőit, hátterét. Kérdőívünkben hat ország (Magyarország, Szlovákia, Ukrajna, Szerbia, Románia és Kenya) felsőoktatásában dolgozó oktatók válaszai segítségével szeretnénk feltárni ezeket a problémaköröket. Nagyon fontosak számunkra az Önök válaszai, hiszen tapasztalataik nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy reális képet alkothassunk a felsőoktatók helyzetéről, munkájáról.  A válaszadás anonim és önkéntes! A kutatás megfelel a tudományetikai követelményeknek, s engedélyezett a Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Programjának Etikai Bizottsága által. Az anonim, nem beazonosítható adatokat szigorúan bizalmasan kezeljük, azt harmadik fél számára nem adjuk át, a válaszokat csak statisztikai elemzésekre használjuk fel. Válaszaikat és segítségüket nagyon köszönjük!   
 


A Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD-H) kutatói   

1Nyilatkozat

1.1Kérjük, nyilatkozzanak, hogy  belelegyeznek az adataik felhasználásába!

2Oktatói munka jellemzői

2.1Mi az Ön neme?

2.2


2.3


2.4Melyik képzési területen dolgozik/kutat (azt a területet jelölje meg, ami leginkább jellemzi munkáját)? 

2.5


2.6Milyen tudományos fokozattal rendelkezik?   

2.7


2.8Mi a jelenlegi beosztása a felsőoktatási intézményben?   

2.9


2.10 Betölt-e vezetői funkciót? (Több válasz is jelölhető!)


2.11


 

Mennyire tartja feladatának az alábbi tevékenységeket?    

2.12Vezetői, adminisztratív feladatok
 

  
 

2.13Tehetséges hallgatók tanulásának, fejlődésének segítése
 

  
 

2.14A tudomány-, szakterület meghatározó és új eredményeinek szakszerű tanítása
 

  
 

2.15Tudományos kutatás
 

  
 

2.16Kurzusok tervezése, fejlesztése
 

  
 

2.17Kutatócsoport munka
 

  
 

2.18Kollégákkal való együttműködés az oktatás során
 

  
 

2.19Egyetemen kívüli partnerekkel való együttműködés az oktatás érdekében
 

  
 

2.20Új oktatási módszerek kipróbálása
 

  
 

2.21Online tanulási környezetek tervezése, kivitelezése
 

  
 

2.22Publikálás anyanyelven /államnyelven
 

  
 

2.23Publikálás Q/D minősítésű folyóiratokban, nemzetközi idegen nyelvű kötetekben
 

  
 

2.24Egyetemen belüli vezető pozíciókban dolgozni
 

  
 

2.25Nemzetközi kutatási pályázatokban való részvétel
 

  
 

3Oktatói eredményesség, stressz- és erőforrások

 

Kérjük, jelölje a megfelelő számértéket: Az elmúlt négy évben... 

3.1Hány könyve jelent meg anyanyelvén /államnyelven?
 

  
 

3.2Hány könyve jelent meg a tudományága nemzetközi nyelvén (pl. angolul)?
 

  
 

3.3Hány cikke jelent meg anyanyelvén /államnyelven?
 

  
 

3.4Hány cikke jelent meg a tudományága nemzetközi nyelvén (pl. angolul)?
 

  
 

3.5Hány Q1-Q2 cikke jelent meg?
 

  
 

3.6Hány hazai konferenciaelőadást tartott?
 

  
 

3.7Hány nemzetközi konferenciaelőadást tartott?
 

  
 

3.8Hány hazai egyéni vagy kutatócsoportos pályázatnak volt témavezetője/résztvevője?
 

  
 

3.9Hány nemzetközi egyéni vagy kutatócsoportos pályázatnak volt témavezetője/résztvevője?
 

  
 

3.10Mennyire elégedett az eddig elért szakmai teljesítményével?   
 

  
 

 
 

A következő kérdésekben az oktatói munkához kapcsolódó nehézségeket és erőforrásokat szeretnénk feltérképezni. 

Kérjük, értékelje, hogy mennyire jellemzik oktatói munkáját az alábbi állítások? 
 

3.11A munkaterhelés menedzselhető.
 

  
 

3.12Túl sokféle területen kell helytállni. 
 

  
 

3.13Túl sok az adminisztratív munka.
 

  
 

3.14Nincs lehetőség az előléptetésre.
 

  
 

3.15Hatékony a munkahelyi kommunikáció.
 

  
 

3.16A felelősségi köre tisztázott a munkájában.
 

  
 

3.17Elégedett a döntésekre gyakorolt hatásával. 
 

  
 

3.18Túl kevés az idő a hallgatók problémáira és kérdéseire.
 

  
 

3.19Elég az idő az órákra való felkészülésre.
 

  
 

3.20Egyre nehezebb az oktatók helyzete.
 

  
 

3.21Egyre nagyobb a nyomás, hogy kutatási feladatokat is végezzen.
 

  
 

3.22Egyre nagyobb a nyomás, hogy publikáljon.
 

  
 

3.23Egyre nagyobb a nyomás, hogy pályázatokat nyújtson be.
 

  
 

3.24Az intézményvezetés egyre érzékenyebb az oktatók szükségleteire.
 

  
 

3.25Túl nagy a hangsúly a teljesítményértékelésen.
 

  
 

3.26A teljesítményértékelés veszélyezteti a szakmai függetlenséget.
 

  
 

 

A továbbiakban arra a szervezeti szintre vonatkozóan fogalmazunk meg állításokat, ami leginkább meghatározza oktatói munkáját (tanszék, intézet, kar, vagy akár egész intézmény) 

Mennyire ért egyet az alábbi állításokkal?   

3.27Jók a munkakörülményei (pl. hely, fény, zaj, hőmérséklet stb.). 
 

  
 

3.28Minden munkához szükséges eszköz és infrastruktúra rendelkezésére áll.
 

  
 

3.29Nem zavarják meg gyakran a munkavégzésben (irodájában, teremben, laborban stb.).
 

  
 

3.30Elegendő oktatási létesítmény (tanterem, terem, labor stb.) áll a rendelkezésére.
 

  
 

3.31Elégedett a havi fizetésével.
 

  
 

3.32Elégedett a tanszéki/intézeti/kari vezető támogatásának mértékével.
 

  
 

3.33Elégedett a kollégáitól kapott támogatás mértékével.
 

  
 

3.34Nagy egyetértés van az oktatók és a tanszék/az intézet/a kari vezető között.
 

  
 

3.35Megbecsülik az erőfeszítéseit.
 

  
 

3.36Elegendő fejlődési lehetősége van a munkában.
 

  
 

3.37A teljesítmény határozza meg, hogy kit léptetnek elő a tanszéken/intézetben/karon.
 

  
 

3.38Az éves teljesítményértékelési folyamat igazságosan mutatja a teljesítményét.
 

  
 

3.39Az intézmény megfelelő felszereltséggel rendelkezik kutatások vállalásához.
 

  
 

3.40Az intézmény megfelelő lehetőségeket nyújt az önképzésre és fejlődésre.
 

  
 

3.41Hány órát dolgozik egy átlagos héten? (Ha több munkahelye is van, akkor a főállású munkahelyén végzett feladatával kapcsolatos munkaórákat számolja össze!)   

3.42Mekkora esélyt lát arra, hogy elbocsátják a következő 1 évben? 
 

  


3.43Mennyire valószínű, hogy 3 éven belül elhagyja a jelenlegi munkahelyét?
 

  


3.44Mennyire valószínű, hogy elhagyja a pályát?
 

  


 

Milyen gyakran fordultak elő Önnel oktatói munkája során az alábbi esetek? Kérjük, az intézményi vezetőkre és kollégákra gondoljon! 

3.45Sértő megjegyzéseket tettek rám a munkahelyemen.
 

  
 

3.46Szóbeli bántalmazásnak voltam kitéve.
 

  
 

3.47Kihasználtak a munkahelyemen.
 

  
 

3.48Indirekt módon jelezték, hogy mondjak fel.
 

  
 

3.49Zaklatásnak voltam kitéve a munkahelyemen.
 

  
 

3.50Pletykáltak rólam, rosszindulatú híresztelésnek voltam kitéve.
 

  
 

3.51Közösség előtt, nyilvánosan megszégyenítettek.
 

  
 

 

A következő állításokkal a munka-magánélet egyensúlyára vonatkozóan teszünk fel kérdéseket.  Mennyire ért egyet az alábbi állításokkal? 

3.52A munka miatt sérül a magánéletem.
 

  
 

3.53A munka nehézségeket okoz a magánéletemben.
 

  
 

3.54A személyes szükségleteimet mellőzöm a munka miatt.
 

  
 

3.55A magánéletemet háttérbe szorítom a munka miatt.
 

  
 

3.56Hiányoznak a személyes tevékenységek a munka miatt (pl. hobbi, énidő).
 

  
 

3.57Nehezen egyensúlyozom a munka és a munkától elkülönített élettér között.
 

  
 

3.58Elégedetlen vagyok a munkán kívüli tevékenységekre szánt idővel.
 

  
 

4Felsőoktatás-pedagógiai kérdések

 

Most a hallgatókkal kapcsolatos tapasztalatairól érdeklődünk. Milyen gyakran fordult elő az elmúlt szorgalmi időszakban, hogy... 

4.1… tanítási időn kívül szakmai tudományos kérdésekről beszélgetett hallgatóval?
 

  
 

4.2… a tananyagon kívül más szakmai témákról beszélgetett hallgatóval (pl. kutatásról)?
 

  
 

4.3... hallgató magánéleti problémával fordult Önhöz?
 

  
 

4.4… hallgató jövőre vonatkozó terveiről beszélgetett hallgatóval?
 

  
 

4.5... rendszeresen e-mailezett, chat-elt hallgatóval?
 

  
 

4.6… segítette egy hallgató TDK, tehetséggondozó programbeli, szakkollégiumi vagy doktori felkészülését?
 

  
 

 

Most az oktatókollégákkal kapcsolatos tapasztalatairól érdeklődünk. Milyen gyakran fordult elő az elmúlt szorgalmi időszakban, hogy….    

4.7… tudományos kérdésekről beszélgetett oktatótársával?
 

  
 

4.8… segítette egy oktatótársa doktori, habilitációs, pályázati felkészülését?
 

  
 

4.9… oktatási kérdésekről beszélgetett oktatótársával?
 

  
 

4.10… nem az egyetemi munkával kapcsolatban, más témákról beszélgetett oktatótársával?
 

  
 

4.11… a munkahelyen kívül találkozót beszélt meg oktatótársával?
 

  
 

4.12… oktatótársa saját jövőjére vonatkozó terveiről beszélgetett Önnel?
 

  
 

4.13... kutatócsoportban, szerzőtársként együtt dolgozott oktatótársával?
 

  
 

4.14... online munkafelületen együtt dolgozott oktatótársával?
 

  
 

 

A következő kérdések a tanításhoz kapcsolódó munkájára fókuszálnak. Kérem, értékelje az állításokat, aszerint, hogy mennyire jellemző az Ön oktató munkájára! 

4.15Olyan feladatokat adok, melyek igénylik a hallgatók közti együttműködést.
 

  
 

4.16A kurzus tartalmát a hallgatók gyakorlati feladatai mentén építem fel.
 

  
 

4.17Sokféle módszert használok (előadás, magyarázat, vita, hallgatói prezentáció stb.).
 

  
 

4.18A hallgatók előzetes tudására építve határozom meg a kurzus tartalmát.
 

  
 

4.19Figyelembe veszem a hallgatók érdeklődését a kurzus kialakításakor.
 

  
 

4.20Igyekszem beszélgetést kezdeményezni az órákon a tanult témákról.
 

  
 

4.21A szenináriumokon/gyakorlatokon a hallgatóknak a saját és a társaik munkájára is reflektálniuk kell.
 

  
 

4.22A feladatokban a hallgatóknak szükséges összekapcsolni az elméletet és a gyakorlatot.
 

  
 

4.23Olyan feladatokat adok a hallgatóknak, amelyek fejlesztik a különböző készségeiket (kritikai gondolkodás, probléma-megoldás, kommunikáció stb.).
 

  
 

4.24A kurzus tartalmának kialakítása során figyelembe veszem a munkaerő-piaci elvárásokat.
 

  
 

4.25Törekszem sok adatot bemutatni az órákon.
 

  
 

4.26Fontos, hogy aktuális adatok is előkerüljenek az órákon.
 

  
 

 

Mennyire jellemző Önre, hogy részt vesz az alábbi tevékenységekben? 

4.27A hallgatók eredményeinek értékelése, visszajelzés adása.
 

  
 

4.28Saját oktatási gyakorlat értékelése.
 

  
 

4.29A hallgatók visszajelzéseinek elemzése.
 

  
 

4.30Képzés/szak fejlesztése, monitorozása.
 

  
 

4.31Egyéni továbbképzésen való részvétel.
 

  
 

4.32Az oktatásban hasznosítható módszertani továbbképzésen való részvétel.
 

  
 

4.33Hallgatók felzárkóztatására irányuló tevékenységek végzése.
 

  
 

4.34Toborzási, szaknépszerűsítési tevékenység.
 

  
 

4.35A képzésbe újonnan érkezők tanulásának, beilleszkedésének segítése, mentorálás.
 

  
 

4.36A sajátos oktatási igényű hallgatók segítése.
 

  
 

 

Oktat-e hallgatót a következő kiemelt figyelmet igénylő hallgatói csoportokhoz tartozók közül? 

4.37Fogyatékossággal élő (pl. látás-, hallás, mozgássérült, tanulási zavar, autizmus stb.).

4.38Hátrányos helyzetű (pl. rossz anyagi helyzetű).

4.39Nemzeti/etnikai kisebbséghez/többséghez (kisebbségi intézmény esetén) tartozó.

4.40Kisgyermekes.

4.41Külföldi.

 

Támogatja-e az intézmény az oktatókat a fenti kiemelt figyelmet igénylő hallgatók oktatásában a következő lehetőségek biztosításával? 

4.42Esélyegyenlőségre, diverzitásra, inkluzív oktatásra való felkészítés, képzés
 

  
 

4.43Egyértelmű intézményi irányelvek az esélyegyenlőség, diverzitás, inkluzív oktatás terén
 

  
 

 

Helyesnek tartja-e alkalmazni a következőket a fenti kiemelt figyelmet igénylő hallgatók oktatása során?  

4.44Előadásról hangfelvétel készítésének engedélyezése.

4.45Tananyag írásos formátumú elérhetővé tétele.

4.46Hallgatói projektek, beadandók határidejének kitolása.

4.47Alternatív teljesítési mód lehetőségének engedélyezése.

4.48Vizsgán hosszabb felkészülési idő biztosítása.

4.49Az elírások, a helytelen központozás és a hibás nyelvtan engedélyezése a teszteken a tanuló megbüntetése nélkül.

4.50Egy lektor segítségnyújtásának engedélyezése a helyesírás és központozás javításában.

4.51Írásbeli beszámolón írást segítő segédeszköz (pl: számítógép) alkalmazásának biztosítása.

4.52Írásbeli beszámoló helyettesítése szóbeli beszámolóval.

4.53Szóbeli beszámoló helyettesítése írásbeli beszámolóval.

 

Milyen gyakran használ digitális eszközöket (pl. tablet, mobiltelefon, laptop, projektor, interaktív tábla) jelenléti oktatás közben?    

4.54Előadásokon
 

  


4.55Gyakorlatokon
 

  


4.56Szemináriumokon
 

  


4.57Terepgyakorlat
 

  


5Oktatók jólléte és egészsége

 

A következő kérdésekkel az oktatók jóllétét és egészségét térképezzük fel. Gondoljon az elmúlt pár hétre! Milyen gyakran érezte magát... 

5.1Nyugodtnak
 

  
 

5.2Elégedettnek
 

  
 

5.3Ellazultnak
 

  
 

5.4Nyugtalannak
 

  
 

5.5Aggódónak
 

  
 

5.6Feszültnek
 

  
 

5.7Búsnak
 

  
 

5.8Depressziósnak
 

  
 

5.9Boldogtalannak
 

  
 

5.10Lelkesnek
 

  
 

5.11Vidámnak
 

  
 

5.12Optimistának
 

  
 

 

Milyen gyakran érzi az alábbiakat a munkája során? 

5.13Érzelmileg kimerültnek érzem magam a munkámtól.
 

  
 

5.14Kimerültnek érzem magam a munkanap végén.
 

  
 

5.15Fáradtnak érzem magam, amikor reggel felkelek, és egy újabb munkanappal kell szembenéznem.
 

  
 

5.16Az egész napos munka nagyon megterhelő a számomra.
 

  
 

5.17Kiégettnek érzem magam a munkámtól.
 

  
 

5.18A munkám során úgy érzem, tele vagyok energiával.
 

  
 

5.19A munkám során erősnek és lendületesnek érzem magam.
 

  
 

5.20Reggel, amikor felkelek, van kedvem dolgozni.
 

  
 

5.21Lelkes vagyok a munkámért.
 

  
 

5.22Büszke vagyok az általam végzett munkára.
 

  
 

5.23A munkám inspirál.
 

  
 

5.24Boldog vagyok, amikor dolgozom.
 

  
 

5.25Elmerülök a munkámban.
 

  
 

5.26Amikor dolgozom, minden mást elfelejtek magam körül.
 

  
 

 
5.27Mennyire érzi magát egészségesnek?
 

  
 

5.28Van-e állandó krónikus betegsége, egészségügyi problémája vagy fogyatékossága?

5.29Amennyiben van, az mennyire nehezíti meg a munkavégzését?
 

  
 

 

Milyen gyakran végzett testmozgást az elmúlt 7 napban? 
Csak azokat a testmozgásokat tüntesse fel, amelyek legalább 10 percig tartottak. Intenzívnek az olyan testmozgásokat nevezzük, amik jelentősen fokozzák a lihegést, növelik a pulzusszámot, amiktől fél-egy óra alatt elfárad (ha nem szokott hozzá az évek során). 

 

Az elmúlt hét napban hány napon végzett intenzív fizikai mozgást (nagy súlyok emelése, ásás, kocogás-futás, izzasztó kerékpározás)? 

5.30


5.31


 

Az elmúlt hét napban hány napon végzett mérsékelt erősségű testmozgást (pl. séta)? 

5.32


5.33


 

Mennyi időt töltött gyaloglással az elmúlt 7 nap során? Ide sorolható a háztartásban járkálás, gyalogos közlekedés, kirándulás és minden gyaloglás, ami legalább 10 percig tartott. 

5.34


5.35


 

Naponta mennyi időt ült az elmúlt 7 napban? 

5.36


5.37


5.38Milyen gyakran vette igénybe az elmúlt tanévben az egyetemi/főiskolai sportinfrastruktúrát?   
 

  
 

5.39Milyen gyakran vett részt az elmúlt tanévben egyetemi/főiskolai sportrendezvényen, programon, eseményen?   
 

  
 

5.40Milyen gyakran vett részt testi, lelki, szellemi felfrissülést célzó, intézmény által szervezett egyéb programokon?   
 

  
 

 

Milyen gyakran fordult elő az elmúlt egy évben, hogy…    

5.41...dohányzott?
 

  
 

5.42...nagy mennyiségű alkoholt fogyasztott (férfiak esetében 5 ital, nők  esetében négy ital egymás után)?
 

  
 

5.43Mennyire jellemzi táplálkozását az egészségtudatosság?
 

  
 

5.44Mennyi időt tölt el egy átlagos hétköznap digitális eszköz használatával?   
 

  
 

5.45Mennyi idő kapcsolódik ebből a munkahelyi feladatokhoz?   
 

  
 

5.46Mennyi időt tölt el egy átlagos hétvégi napon digitális eszközök használatával?   
 

  
 

5.47Mennyi idő kapcsolódik ebből a munkahelyi feladatokhoz?   
 

  
 

5.48Mennyire érzi stresszes helyzetnek azt, amikor a digitális eszköz nem megfelelően vagy egyáltalán nem működik?
 

  
 

 

Kérjük jelölje a skálán, mennyire ért egyet az egyes kijelentésekkel! 

5.49A munka és a magánélet összemosódása döntően a digitális eszközöknek köszönhető.
 

  
 

5.50A digitális technológia nagy előnye, hogy személyes jelenlét miatt kialakuló stressz nélkül oldhatók meg helyzetek.
 

  
 

5.51A hallgatók megfelelő módon tudnak digitálisan kommunikálni a tanárokkal.
 

  
 

5.52A digitális technológia aszinkron kommunikációja átgondoltabbá teszi a helyzetek megoldását, így csökkenti a stressz szintet.
 

  
 

5.53A digitális technológia által lehetővé tett folyamatos elérhetőség nagyon idegesítő.
 

  
 

5.54A munkahelyén teljes értékű munkának ismerik el a digitális támogatással megvalósuló, nem jelenléti oktatást.
 

  
 

5.55A digitális technológia segítségével könnyebben teljesíthetők a tudománymetriai elvárások.
 

  
 

5.56Könnyű megtalálni az offline és online tevékenységek közötti egyensúlyt.
 

  
 

5.57A digitális eszközökkel végzett tevékenység kimerítőbb, mint az alkalmazásuk nélkül végzett szellemi munka.
 

  
 

5.58A felsőoktatás nem képzelhető el digitális technológia nélkül.
 

  
 

6Intézményi kultúra és mobilitás

 

A következő kérdésekkel az intézményi kultúrára kérdezünk rá. Arra az intézményi szintre gondoljon, ami leginkább meghatározza a munkavégzését (tanszék, intézet, kar vagy akár maga az egész intézmény)! 

6.1Az intézmény a munkavállalói érdekeit tartja szem előtt.
 

  


6.2Az intézmény a partnerei (stakeholderek) érdekeit tartja szem előtt.
 

  


6.3Az intézmény fontosnak tartja a versenytársakkal (más intézményekkel) való megmérettetést.
 

  


6.4Szükség esetén a felelősségre vonás is megtörténik az intézményben. 
 

  


6.5Az intézményre a stabilitás jellemző.
 

  


6.6Az intézményre a kiszámíthatóság jellemző.
 

  


6.7Az intézményre a kockázatkerülés jellemző.
 

  


6.8Az intézményre az innovációorientáltság jellemző.
 

  


6.9A vezetőség hatalma megkérdőjelezhetetlen.
 

  


6.10Az egyének saját meggyőződéseik szerint cselekszenek.
 

  


6.11Az egyének a hagyományokat követik.
 

  


6.12Az intézmény hosszú távú célokat határoz meg.
 

  


6.13Az intézmény rövid távú célokat határoz meg.
 

  


6.14Az egyének a közös munkavégzést részesítik előnyben.
 

  


6.15A munka, a feladat elvégzése az elsődlegesen fontos.
 

  


6.16A munka csupán eszköz a minőségi, jó élet elérésében.
 

  


6.17A központi döntéshozatal jellemző az intézményre.
 

  


6.18A rugalmasság és az egyéni felelősségvállalás jellemző az intézményre. 
 

  


6.19Vett-e már részt oktatói / kutatói mobilitási programban? 

6.20


6.21


6.22


 

Mennyiben motiválták az alábbi tényezők, amikor oktatói / kutatói mobilitásra jelentkezett?    

6.23Intézményközi hálózatok kialakítása.
 

  
 

6.24Tapasztalatok átadása kollégáknak.
 

  
 

6.25Kurzusok ismeretanyagának/színvonalának bővítése/emelése.
 

  
 

6.26Közös kutatások, publikációk létrejötte a külföldi intézménnyel.
 

  
 

6.27Hazai képzések, szakirányok bővítése, modernizációja.
 

  
 

6.28Közös oktatási programok létrehozása a külföldi intézménnyel.
 

  
 

6.29Közös pályázatok létrejötte a külföldi intézménnyel.
 

  
 

6.30Közös tananyagok létrejötte a külföldi intézménnyel.
 

  
 

7Kultúrafogyasztási szokások

 

A következő kérdések a kulturális fogyasztás jellemzőit vizsgálják. Az utóbbi egy évben hány alkalommal volt …?    

7.1balett vagy egyéb táncművészeti előadáson 
 

  
 

7.2balett vagy egyéb táncművészeti előadáson online
 

  
 

7.3bálon
 

  
 

7.4dzsesszkoncerten
 

  
 

7.5dzsesszkoncerten online
 

  
 

7.6fesztiválon
 

  
 

7.7irodalmi napokon, felolvasó esten
 

  
 

7.8irodalmi napokon, felolvasó esten online
 

  
 

7.9komolyzenei koncerten 
 

  
 

7.10komolyzenei koncerten online
 

  
 

7.11könnyűzenei koncerten 
 

  
 

7.12könnyűzenei koncerten online
 

  
 

7.13moziban nézett filmet 
 

  
 

7.14filmet nézett online
 

  
 

7.15múzeumban vagy képtárban
 

  
 

7.16múzeumban vagy képtárban online
 

  
 

7.17műemlékek, történelmi emlékhelyek, helyszínek látogatásán
 

  
 

7.18művelődési, közösségi házban
 

  
 

7.19népzenei, világzenei koncerten 
 

  
 

7.20népzenei, világzenei koncerten online
 

  
 

7.21nyilvános könyvtárban 
 

  
 

7.22nyilvános könyvtárban online
 

  
 

7.23operaelőadáson
 

  
 

7.24operaelőadáson online
 

  
 

7.25operett vagy magyar nóta előadáson 
 

  
 

7.26operett vagy magyar nóta előadáson online
 

  
 

7.27színházi, stand-up comedy előadáson 
 

  
 

7.28színházi, stand-up comedy előadáson online
 

  
 

7.29szórakozóhelyen (pl. diszkó, zenés műsoros klub, kávézó)
 

  
 

7.30egyéb
 

  
 

7.31


 

Mi az a legfőbb indok, amiért az utóbbi egy évben Ön nem volt vagy nem volt gyakrabban a felsorolt kulturális programokon (akár jelenléti formában, akár online).    

7.32balett vagy egyéb táncművészeti előadáson
 

  
 

7.33bálon
 

  
 

7.34dzsesszkoncerten
 

  
 

7.35fesztiválon
 

  
 

7.36irodalmi napok, felolvasó est
 

  
 

7.37komolyzenei koncerten
 

  
 

7.38könnyűzenei koncerten
 

  
 

7.39moziban
 

  
 

7.40múzeumban vagy képtárban
 

  
 

7.41műemlékek, történelmi emlékhelyek, helyszínek látogatásán
 

  
 

7.42művelődési, közösségi házban
 

  
 

7.43népzenei, világzenei koncerten
 

  
 

7.44nyilvános könyvtárban
 

  
 

7.45operaelőadáson
 

  
 

7.46operett vagy magyar nóta előadáson
 

  
 

7.47színházi, stand-up comedy előadáson
 

  
 

7.48szórakozóhelyen (pl. diszkó, zenés műsoros klub, kávézó)
 

  
 

7.49


 

Mennyire ért egyet az alábbi állításokkal?    

7.50Egy kulturális program akkor jó, ha elgondolkodtat, ha emlékezetes.
 

  
 

7.51Egy kulturális program akkor jó, ha könnyed, szórakoztat, kikapcsol.
 

  
 

7.52Egy vonzó kulturális programért hajlandó vagyok akár utazni is.
 

  
 

7.53Számomra a kulturális elfoglaltság elsősorban idő kérdése.
 

  
 

7.54Csak az élő rendezvények (pl. koncert) jelentenek  számomra élményt.
 

  
 

7.55Kulturális időtöltésem egyre inkább az internethez kötődik.
 

  
 

7.56Számomra a kulturális elfoglaltság elsősorban pénz kérdése.
 

  
 

7.57Kulturális érdeklődésem alakulására nagy hatással voltak a szüleim, neveltetésem.
 

  
 

7.58A párom/családom nagymértékben befolyásolja kulturális időtöltésemet.
 

  
 

7.59A barátaim nagymértékben befolyásolják kulturális időtöltésemet.
 

  
 

8Szociokulturális és demográfiai háttér

8.1Melyik állítással tudná magát a legjobban jellemezni?   

8.2Milyen gyakran szokott imádkozni, meditálni?   
 

  


8.3Milyen gyakran gyakorolja a vallását közösségben, templomban, imaházban?
 

  


8.4Jelenleg milyen vallásfelekezethez tartozik?

8.5


8.6Mi az Ön állandó lakhelyének országa?   

8.7


8.8Nemzeti/etnikai hovatartozás szempontjából minek vallja magát elsősorban?   

8.9


8.10Nemzeti/etnikai hovatartozás szempontjából minek vallja magát másodsorban?   

8.11


8.12Mi az Ön állandó lakhelye?   

8.13Milyen messze van egymástól az otthona és a munkahelye?   

8.14Mi az Ön családi állapota? 

8.15Van Önnek gyermeke? 

 

Amennyiben van, hány gyermeke van a különböző korcsoportokban?    

8.16


8.17


8.18


8.19


8.20


8.21Milyennek tartja az anyagi helyzetét az országban élő átlagos családokhoz képest?   

8.22Milyen jelenleg saját anyagi helyzete?   

 

Köszönjük szépen a válaszadást!